Funktioner
Det finns vanligtvis flera unika eller specifika krav för att hantera en företagskund. I detta avsnitt listar vi några av funktionerna vi kan erbjuda för att bemöta detta.
Kundunikt sortiment
Då era kunder har specifikt sortiment kan vi styra så att endast detta visas. Exempelvis om en avtalskund har ett förhandlat sortiment. Det kan även vara kundspecifika produkter.
Kundunika priser
Utifrån prismodell fastställd i affärssystemet speglar vi avtalspriser i de kanaler som är tillämpbara. Underhåll på två ställen undviker vi med modern teknik.
Kund/användarhierarki
Vi bygger upp en struktur där kund/kundnummer är högst styrande. Under detta finns användare, som även kan ha olika rättigheter. Exempelvis kan Superuser administrera underliggande konton.
Budget med attestering
Baserat på användarstrukturen kan funktionalitet för budget, inköpsnivåer och attesteringsfunktionalitet adderas.
Punch Out
Då era kunder har ett eget inköpsssystem, exempelvis e-Procurement, kan vi integrera med detta. Funktioner inkluderar automatiskt inloggning, katalog- och orderhantering.
RFQ-process
Era kunder kan genomföra en förfrågan på ett valfritt sortiment gällande exempelvis priser. Denna process kan effektiviseras genom ett digitalt flöde, helt integrerat i mot era system.
Kundportal
Ni kan bygga upp egna siter för era stora avtalskunder. De kan ha en kundanpassad grafisk profil, eget sortiment, egna priser, samt annat önskvärt.
Snabborder
Då era kunder känner till era artikelnummer, eller om de kan göra ett utdrag från sitt inköpssystem, kan denna artikellista användas för att genomföra snabborders.
Frakthantering
Utifrån avtal kan frakthantering anpassas gällande både metod och prissättning. Exempelvis kundspecifika fraktfrinivåer.
Betalningsmetoder
Utifrån avtal och kreditprövning bestäms vilka betalningsmetoder era kunder får tillgång till. Vanligtvis görs egen faktura tillgänglig för inloggade avtalskunder.
Leveransadresser
Vi kan visa leveransadresser definierade för era kunder i affärssystemet. Även styra om temporära leveransadresser ska vara tillgängliga.
Product Information Management
Vi har lång erfarenhet att integrera mot, och bygga upp, PIM-system. Detta kan användas för produktinformation, bilder, specifikationer, bygga upp kataloger, styra sortiment mot olika länder osv.